Μιχάλης-Θαλής Πουλαντζάς
Τα αντικείμενα με τα οποία ασχολείται η Φιλοσοφία είναι πολλά και το καθένα ξεχωριστά, χαρακτηρίζει τη συνθετική μορφή της και τη μορφολογία της!
Έτσι, λοιπόν, κι επειδή η ουσία των πραγμάτων και του κόσμου βρίσκεται πολύ πέρα από όσα βλέπουμε, ανακαλύπτουμε τη Μεταφυσική Φιλοσοφία, η οποία αγκαλιάζει κι ερευνά όλα, όσα βρίσκονται πέρα από τις εμπειρίες…
Έργο της Φιλοσοφίας είναι η Γνωσιολογία, η οποία ερευνά τις γνώσεις των ορίων της γνώσεως και των προϋποθέσεων της, καθώς και την Αισθητική, την Ηθική και την Αξιολογία.
Ο φιλόσοφος απορεί και γι αυτό ερευνά και (όπως λέει ο Αριστοτέλης) ερευνά το άπειρο και τα παράδοξα φαινόμενα πριν από τη δημιουργία του κόσμου. Ερευνά την απορία και πραγματεύεται την ένταξη του “μερικού” στο “γενικό”, την πνευματική γνησιότητα και την επιστήμη! Ο συνδυασμός διάθεσης και διδασκαλίας περί την Αγωγήν και τη Φιλοσοφία, πραγματεύεται το παρόν πόνημα “Αλέξανδρος και Αριστοτέλης”
Με μοναδικό τρόπο, που υπερβαίνει τα ανθρώπινα όρια στην αναζήτηση και σύλληψη της ουσίας των φαινομένων, ο μεγάλος Σταγειρίτης μεταφέρει στο νεαρό Αλέξανδρο τη γνώση, για τη θέση του ανθρώπου μέσα στον κόσμο και την εν αυτώ εξέταση της ύπαρξης. Οι διάλογοι Αριστοτέλη-Φιλίππου-Αλέξανδρου, με αναγωγή των φυσικών φαινομένων και πρωταρχικών ουσιών, που οδηγούν πέρα από την επιστήμη, αναδεικνύουν την εικόνα του Αλέξανδρου στον μεγάλο άνδρα που θα γίνει. Ο Φίλιππος μένει άναυδος από τις μεγάλες πνευματικές δυνατότητες του γιού του, όσον αφορά το τι μπορεί, τι πρέπει και τι θέλει!!! Το “προδιδαχθείναι” και το “εκλογίζεσθαι” η έγκαιρη ενημέρωση και ο στοχασμός, τον πείθουν για το πόσο απαραίτητες είναι οι προϋποθέσεις για τις μελλοντικές επιλογές και τις πράξεις του για κάθε επιτυχημένη ενέργεια.
Τι διδάσκει ο μεγάλος Δάσκαλος στο νεαρό Αλέξανδρο; Του μαθαίνει να σκέπτεται και το μάθημα αυτό, το διακρίνουμε σε όλα τα ιστορικά βήματα του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Διακρίνουμε το τι θέλει ο Δάσκαλος και τι μπορεί ο Μαθητής! Ο Δάσκαλος συνειδητοποιεί το πρόβλημα, εξετάζοντας λεπτομερώς και με επίγνωση των διαστάσεων και προεκτάσεών του σε συγκριτική αναγωγή με το “βούλεσθαι” του μαθητή, στρατευμένου να υπηρετήσει τις ανάγκες και τις επιθυμίες του λαού του, αλλά και τις δικές του φιλοδοξίες.
Ο Αλέξανδρος, όντας και ζώντας στις ηθικές επιταγές του κοινωνικού του περιβάλλοντος του και τηρώντας τους νόμους της πολιτείας, χτίζει τη ζωή του και συγχρόνως αναρωτιέται ποιες είναι οι ευθύνες του και οι υποχρεώσεις του ως πολίτης και ως ηγέτης έναντι των συμπολιτών του, της πατρίδας του και της Μεγάλης Ελλάδας!!!
Η διδασκαλία του Αριστοτέλη περί Παιδείας-Λόγου-Γραφής και η απόλυτη κατανόηση τους, γίνεται στάση ζωής στην πορεία του Αλέξανδρου και διασφάλισε – και διασφαλίζει – τη διαχωχρονική μεταφορά του συνόλου των πληροφοριών που χαρακτηρίζει και στηρίζει τον “ανθρώπινο πολιτισμό” όπως αναφέρει ο Παύλος Πισσάνος.
Ο Ανθρώπινος Πολιτισμός, που δίδαξε ο Πανεπιστήμων Αριστοτέλης, μεταλαμπαδεύτηκε - και τον έκανε πράξη ζωής - ο σπουδαιότερος άνθρωπος που γεννήθηκε ποτέ, Ο Μέγας Αλέξανδρος!!!
Πρώτη Δημοσίευση
Εξαιρετικό άρθρο!!! Όποιος γνωρίζει το παρελθόν του, χαρτογραφεί το μέλλον του!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή